۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی در حوزه گردشگری هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است

خراسان جنوبی در حوزه گردشگری هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد اما هنوز در این حوزه به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

به‌گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری چهارمین رویداد ملی خانه‌های بومگردی ایران در فردوس گفت: دو شهرستان دیگر نیز برای برگزاری این همایش اعلام آمادگی کردند اما اولویت ما با توجه به پتانسیل موجود، فردوس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به شعار فردوس، شهری برای گردشگری افزود: خراسان جنوبی در حوزه گردشگری هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده و امروز جریان اقتصاد گردشگری رقابتی شده است که باید پیشگام باشیم.

وی با بیان اینکه بخش اصلی این همایش ملی کیفیت برگزاری آن است، تصریح کرد: در بخش تأمین اعتبارات بخش خصوصی و انجمن خانه‌های بومگردی پای کار خواهند بود و تیم رسانه‌ای در سطح ملی برای پوشش خبری با مجموعه همکاری خواهند کرد.

شاه‌وردی با اشاره به اعلام آمادگی سه هلدینگ گردشگری برای حضور در همایش و تهیه بسته ویژه گردشگری، ادامه داد: ایجاد بازارچه گردشگری استانی برنامه‌ریزی شده و ۴۰۰ مهمان پیش‌بینی شده از جاذبه‌های شهرستان دیدن می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت حوزه لیدرها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اظهار کرد: برگزاری جشنواره انار و زعفران در دل این رویداد ملی اتفاق شایسته‌ای است و برای حضور سفیران اقتصادی و معاونین وزیران رایزنی می‌کنیم.

لزوم تبدیل شهرستان فردوس به مقصد گردشگری

مهدی روشن فرماندار فردوس نیز بیان کرد: برای رفع تمام دغدغه‌های موجود برنامه‌ریزی شده است و باید این فرصت را ارزشمند بشماریم و از آن استفاده کنیم.

فرماندار فردوس با بیان اینکه فرصت معرفی شهرستان در استعدادها و پتانسیل‌ها در این همایش فراهم است، افزود: فردوس باید به مقصد گردشگری تبدیل شود تا در جذب سرمایه‌گذار قوی‌تر پیشروی کنیم.

وی با اشاره به حضور هلدینگ گردشگری در فردوس و تهیهٔ بسته گردشگری شهرستان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری جشنواره انار و زعفران جهت خرید همزمان محصول برنامه‌ریزی شده است.

روشن با بیان اینکه در راستای استقرار کارگاه تولید و عرضه صنایع‌دستی در شهرستان گام برداشته‌ایم، ادامه داد: هزینه حمل و نقل همایش را تقبل می‌کنیم و تأمین وسایل نقلیه برعهده شهرداران خواهد بود.

کد خبر 6252463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha